7 Haziran 2009 Pazar

Sanal dünyadan öbür dünyaya

'Pink' çağından başlayıp aradaki lodoslu 'blue' çağına ve sonra da akıllı, güzel, hedefleri olan genç bir bayana dönüştüğü 'red' çağına kadar karşı kapısında oturduğum, ve bu çağlar boyu açtığı tüm pencerelerden içeri göz atabildiğim, günlerimin dev zaman dilimlerini beraber geçirdiğim Ecem'im 3 ay önce yok oldu ve hala yok. Alışılası bir şey değil. Keşke iki kere yok olunabilse (mesela birincisi reklamlar olsa) ve de iki yokluk arası bir kere daha varlığın tadı çıkartılabilse--gibi çeşit çeşit garip düşüncelerle, az uyuyarak ve hiçbir şey yapmayarak geçirdim son 3 ayı. Sadece bir klip sözü vermiştim Ecem'e, ve dün bitirince onu, sanki birazcık göğüs kafesim gevşeyebildi.

Benim her uçan böceğe çektiğim ufaklı irili saçma sapan videoları Ecem çok beğenirdi ve bir gün, içinde kendisinin olacağı bir müzik klibi çekmemiz fikrini ortaya attı. Bu klip tercihen yeni çıkacak ve klibi olmayan bir parçaya yapılacaktı böylece youtube'a onu attığımızda gelen yüzbinlerce tık sayesinde Ecem model ben de yönetmen olarak meşhur olacaktık--fikri üzerine fazla sayıda geyik yapmış ve çok gülmüştük... Parça seçmeye gelince fazla düşünmedik; Ecem'le beraber konserlerine gittiğimiz ve çok sevdiğimiz Redd'in yakında albümü çıkacaktı ve onun içinden bir parça seçip başlayacaktık.

Zaman aktıkça aktı, sanki ivme kazandı ve ışık hızına ulaştı... Redd'in albümü çıkmak bilmedi ve Ecem bana diyordu ki 'Doğan'dan rica etsene, bir şarkıyı yollasın bize, sen ancak çekersin nasıl olsa'... Redd'in solisti Doğan arkadaşım olmasına rağmen albüm çıkmadan önce ondan bir şarkısını göndermesini istemek, sırf bizim eğlencemiz için, çok saçma ve yakışıksız gelmişti tabi ki ve Ecem'i 'Biraz daha bekleyelim, az kaldı yahu' diyerek geçiştirdim.

Yok olduğu gecenin kara delikli anından birkaç saat önce, Ecem'le MSN'de aynı şeyi konuşuyorduk. Ona, yazın çekeceğimizi söylüyordum, o da 'Yazın olmaz bütün gün stajda olacağım' diyordu.

Ecem yok oldu.

Beynimdeki birkaç kıvrım kangren oldu, ciğerimde bir çift badem göz kadar delik açıldı.

Ve Redd’in albümü çıktı.

Ecem'in varlığıyla yokluğu arasında şoklanmış biri olarak ona söz verdiğim klibi, söz ve müziği beni ilk saniyede darmadağın eden ‘Her Neyse’ye çekmekten başka bir düşüncem olamadı... Belki sözümü yine de tutmuş sayılmam çünki onu özne yapamadım klipte; dakika başı of'latan özlem, aramızdan-kaçar gibi-ayrılışına ve onu tutamayışıma duyduğum hiddet o kadar berbat bir sancı yarattı ki Ecem'i anlatmaktan çok bu sancıyla boğuştuğumu farkettim. Sancıyı aylardır başımın üstünde boş boş gezinen düşünce balonuna tıkıp patlattım; evet heralde yaptığım sadece bu oldu.

Her Neyse... 'Eco, Berke penasını imzalayıp gönderdiği kızı tanımış oldu... Güneş gülüşünün çok güzel olduğunu söyledi... Doğan klibin daha iyi olması için destek oldu, ve de babası babanın çocukluk arkadaşı çıktı... İşte varlığın ve yokluğun arasında çok şey ya da hiçbir şey ifade etmeyen birkaç şey.’

Kalın
Vokal: Doğan Duru
Albüm: 21 (Redd)

Klipte yer alanlar : Ecem Koçer, ben, Doğan Duru, İlke Hatipoğlu, Berke Hatipoğlu, Yuri Ryadchenko, Zehra Ayçiçek (dans), Gizem Civelek (taklit), Fatoş Koçer (lunapark)
Kamera: Yuri, ben, Hüseyin Bulut
Kurgu: Ben

Fikir ve yardımları için en kocaman teşekkür kocam Yuri'ye, sonra yeğenim Togi'ye (Çokdeğer), ve de Doğan & Güneş Duru'ya...

JVC ProHD kamerasını bize defalarca veren 'Sonbahar' filmi kameraman asistanı Burak'a ve bu kamerayla sahil ve konser sahnelerini çeken sevgili Hüseyin ve Cem'e de sonsuz teşekkürler...

11 yorum:

  1. Ebrucum elinize sağlık sen ve emeği geçen herkesin... tekrar başınız sağolsun...=(

    YanıtlaSil
  2. ne denir ki... yorum yapmak zor... hepinize allah kolaylık versin, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. ebrucum, bahsettiğin iki yok oluş arasındaki var oluşu, ecem için, bu klibi izleyen ve paylaşan her birey sayende gerçekleştiriyor...

    YanıtlaSil
  4. ecem.. bitanem.. uzaklardayim senden cokk uzaklarda ama geldigimde turkiyeye yanina basucuna oturucam bana gene dert yan gene agla gene gul.. hayalimdede olsa biliyorumki yapicaksin.. zor bu olanlar bunu da biliyorum.. sozcuklerin tam yetemedigi yerlerde uc noktam var benim, senden bahsederken noktalarda yetmicek artik e ben ne konusucam? susmak mi lazim aglamak mi? yoksa hissedip seni yasamak mi? yildizlarin sen kadar parlayamayacagi bi yerdesin simdi gunesin batamadigi utandigi guzelim benim ecemim......

    YanıtlaSil
  5. dinlemek.. izlemek.. bir de hala hayattta olmalarına rağmen, kaybettiğimizi/lerimizi içimizde öldürmek zorunda olmak.. öldürememek.. can çekişmek.. acımak için için, sızlamak.. bu parçanın bana hissettrdikleri...burkuldum içte bi yerde yine ve yine nefes almak, yutkunmak zorlaştı.. ona söylemek birşey değiştirmedi.. yerini dolduramadığımı bildiği halde, hiçbir şey onu bana geri getiremedi...içimi tekrar acıttın Uğur böceği.. her zaman durduğun yer sızladı yine.. ufaklığın gözleri hiçbir gece kurumadı...
    Her neyse işte...

    YanıtlaSil
  6. ecem'm.. kardeşim 16 senem.. dile kolay ebru sana cok tesekkür ederim bu video sayesinde herkes ecemi gülerken hatırlycak.. ben bu videoyu her izledigimde gözyaslarıma hakim olamıyorum.. her seferinde neden ecem diyorum. ama onun artık bi melek oldugunu düşününce avutyorum kendimi susuyorum. al beni yanına diye isyan ediyorum ona almıyo .. gitmek istyrum gitmeme izin vermiyo.. ona okadar ihtiyacım varken beni bizi onsuz bırakıyo. bedeni olmasada ruhunu artık kendi bedenimde hssediyorum adeta.. onu özlyorum her saniyemde. tekrar tesekkür ederim. selay

    YanıtlaSil
  7. Başınız sağolsun, ölüm şeklini söyleyebilir misiniz? Yaranızı deşmeyecekse...

    YanıtlaSil
  8. Pencereden düştü:(
    Önemi yok aslında nasıl'ın... ama neden merak ettiğini merak ettim.

    YanıtlaSil
  9. cok üzücü bi durum ne denir ki bilemiyorum Basiniz sagolasun...

    YanıtlaSil
  10. az önce şarkının orjinal klibini izledim, hemen arkasından da bu klibi, saat 03:16, normalde bayılmam gereken bir saat ama benim gözlerim akmaya uğraşan ama bir türlü özgürlüklerine kavuşamayan göz yaşlarım yüzünden sızım sızım sızlamakta, uyku muyku yok bu gece bana, 03:24 oldu ben bi sürü şey yazıp yazıp sildim en iyisi saçmalamadan yourma son vermek, iyi geceler (sabahlar)

    YanıtlaSil
  11. Ben de tanırım ecemi bana sizden de eşinizden de bahsetmişti. klibi bana ortak tanıdığımız bir arkadaşımız izletti

    gerçekten çok güzel olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil